برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

اثربخشي آموزش جرات ورزي بر پيشرفت تحصيلي و مهارت هاي اجتماعي

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: خجسته شهلا,ابوالمعالي الحسيني خديجه
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي سوادآموزي و ارتقاي سلامت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه گلبانگ جوان و موسسه آموزش عالي کاشمر با تاييديه سازمان نهضت سوادآموزي
زمان:  1394دوره 1
 
 
چکیده: 

هدف: تاثير آموزش جرات ورزي بر پيشرفت تحصيلي و مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر دبيرستان هاي شهر تهران هدف پ‍وهش حاضر بود که با روش نيمه آزمايشي بر روي 30 نفر از دانش آموزان صورت گرفت که به روش نمونه گيري طبقه اي مرحله اي انتخاب شدند معدل دو نيمسال جهت سنجش پيشرفت تحصيلي و پرسشنامه مهارت هاي اجتماعي ايندربيتزن و فوستر (1989) جهت سنجش مهارت هاي اجتماعي استفاده شد. نتايج تحليل کواريانس نشان داد که آموزش جرات ورزي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر تاثير مثبت و معنادار دارد و باعث افزايش مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان گروه آزمايش شده است. آموزش مهارت هاي جرات ورزي منجر به افزايش مهارت هاي اجتماعي، اعتماد به نفس، خودکارآمدي و بسياري از مهارت هاي ديگر مي شود که زمينه را براي تلاش هر چه بيشتر و اکتساب پيشرفت تحصيلي فراهم مي کند.

 
کلید واژه: جرات ورزي، پيشرفت تحصيلي، مهارت هاي اجتماعي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 177   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی