برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بوعلي زهرا*,کجباف نژاد هادي
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شيراز
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
زمان:  1394دوره 2
 
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف پيش بيني اختلالات يادگيري بر اساس رشد زبان دانش آموزان پايه دوم و سوم ابتدايي شهر شيراز انجام شد.
روش تحقيق همبستگي و نمونه شامل 120 نفر دانش آموزان پايه دوم و سوم بود که با روش نمونه گيري مرحله اي تصادفي انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري آزمون رشد زبان نيوکامر و هاميل و پرسشنامه اختلالات ياگيري کلورادو بود، تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از رگرسيون همزمان انجام شد
.
نتايج نشان داد
%33.5 از تغييرات اختلال يادگيري دانش آموزان بوسيله خرده آزمون هاي اصلي رشد زبان پيش بيني مي شود و درک دستوري و واژگان ربطي در جهت معکوس بيشترين نقش را در پيش بيني اختلالات يادگيري دانش آموزان ايفا مي کنند. هم چنين مشخص گرديد که 31% از تغييرات اختلال يادگيري دانش آموزان بوسيله بهره هاي مرکب رشد زبان پيش بيني مي شود و زبان گفتاري، نحو، گوش دادن و صحبت کردن بيشترين نقش را در پيش بيني اختلالات يادگيري دانش آموزان دارند.

 
کلید واژه: اختلالات يادگيري، رشد زبان، دانش آموزان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 192   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی