برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارتباط بين سبک هاي تدريس معلمان و ميزان خودراهبري در يادگيري دانش آموزان شهر تهران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بزرگ پوري مرواريد*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
زمان:  1394دوره 2
 
 
چکیده: 

با توجه به اهميت آموزش و پرورش و هزاران پژوهشي که در هر سال در اين حوزه انجام مي گيرد، توجه به متغيرهايي که مي توانند کيفيت آموزش را بالا ببرند از اهميت ويژه اي برخوردار است. مطالعه حاضر نيز با هدف بررسي ارتباط بين سبک هاي تدريس معلمان و ميزان خودراهبري در يادگيري دانش آموزان شهر تهران انجام گرفت. در اين پژوهش از روش تحليلي- مقطعي استفاده شد. جامعه پژوهش حاضر شامل تمام دانش آموزان مدارس مقاطع متوسطه منطقه 6 شهر تهران در سال تحصيلي 95-1394 بود. همبستگي بين مولفه هاي سبک تدريس با خودراهبري در يادگيري از طريق روش همبستگي پيرسون مورد بررسي قرار گرفت و براي پيش بيني خود راهبري در يادگيري از طريق مولفه هاي سبک تدريس از تحليل رگرسيون خطي به سبک گام به گام استفاده شد. نتايج اين پژوهش نشان داد که بين خودراهبري در يادگيري با سبک تدريس مدل فردي (p=0.010)، سبک تدريس تسهيل کننده (p<0.001) و سبک تدريس محول کننده (p<0.001) همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد. در اين پژوهش مشخص شد که سه سبک يادگيري محول کننده، تسهيل کننده و مدل فردي بيشترين همبستگي را با خودراهبري در يادگيري دارند و بنابراين توصيه مي گردد که در آموزش و پرورش از اين سبک هاي تدريس استفاده بيشتري گردد.

 
کلید واژه: خودراهبري در يادگيري، سبک هاي تدريس، دانش آموز
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 121   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی