برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي تاثير استفاده از فناوري اطلاعات بر عملکرد حل مساله رياضي دانش آموزان پسر چهارم دبستان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نصيري فريده,خيرخواهان سمانه,چتري محبوبه
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
زمان:  1394دوره 2
 
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي اثر استفاده از فناوري اطلاعات برعملکرد حل مساله رياضي دانش آموزان پسر چهارم دبستان است.جامعه آماري آن کليه دانش آموزان پسر چهارم دبستان شهرسمنان در سال 94-93 بوده که 60 نفر از آن ها با روش تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. پژوهش از نوع شبه آزمايشي پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل مي باشد. در گروه آزمايش تدريس با فناوري نوين و در گروه کنترل بدون آن انجام شد. آزمون هاي استفاده شده در پژوهش از روايي محتوايي و صوري وضريب پايايي 0.87 برخوردار است. داده ها با spss22 و آزمون Tمستقل تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد که بين يادگيري دانش آموزان گروه آزمايش نسبت به گروه کنترل تفاوت معناداري وجود داشته و استفاده از فناوري هاي اطلاعات بر عملکرد آنها اثر دارد.

 
کلید واژه: حل مساله، يادگيري، فناوري اطلاعات، عملکرد
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 101   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی