برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي عملکرد رياضي و شناختي دانش آموزان با اختلالات يادگيري رياضيات

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اكبري فر حسين*,شهيد فاطمه,رحيم زاده حسين,حريفي زاده عبدالمهدي,آلبوغبيش ناهيد,نيكنام موسي
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شادگان
زمان:  1394دوره 2
 
 
چکیده: 

هدف اين مطالعه ترکيب يافته هاي بدست آمده از 23 مقاله است که عملکرد رياضي و شناختي دانش آموزان با اختلالات يادگيري رياضيات را با (الف) دانش آموزان با اختلال يادگيري در رياضيات و خواندن، (ب) دانش آموزان هم سن و يا هم پايه بدون اختلال يادگيري و (ج) دانش آموزان کوچکتر با توانايي رياضيات همسان بدون اختلال يادگيري، مورد مقايسه قرار مي دهد. نتايج کلي نشان داد که دانش آموزان با اختلال يادگيري رياضي، تفاوتي در حافظه کاري، حافظه بلند مدت و معيارهاي فراشناختي در مقايسه با دانش آموزان با اختلال يادگيري در رياضيات و خواندن نشان ندادند. يافته ها همچنين نشان داد که دانش آموزان با اختلال يادگيري رياضيات عملکرد قابل توجه پايين تري نسبت به دانش آموزان هم سن و هم پايه بدون اختلال يادگيري در هر دو معيار رياضيات و شناختي نشان دادند. مقايسه بين دانش آموزان با اختلال يادگيري رياضيات نسبت به دانش آموزان کوچکتر بدون اختلال يادگيري در معيارهاي رياضيات تفاوت گروهي معني داري مشاهده نشد ولي کارايي کمتري در محاسبات ذهني رياضي نشان دادند و عموما گروه مشاهده تفاوتي در معيارهاي شناختي نشان نداد.

 
کلید واژه: عملکرد شناختي، اختلالات يادگيري در رياضيات و خواندن، عملکرد رياضي، اختلالات يادگيري رياضيات
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 286   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی