برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

انواع روش های نقشه کشی دانش با تاکید بر نقشه استدلالی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: علي حسيني خديجه*,بهشتيان جواد,حميدي فريده
 
 *آموزش و پرورش استان قم
 
عنوان همایش: كنفرانس علمي پژوهشي راهكارهاي توسعه و ترويج آموزش علوم در ايران
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  دانشگاه پيام نور گله دار فارس
زمان:  1394دوره 1
 
چکیده: 

در سال هاي اخير، نرم افزارهاي مختلفي ساخته شده اند که قادر به نمايش تصويري اطلاعات، مفاهيم و روابط بين آن ها هستند از جمله: «نقشه مفهومي»، «نقشه ذهني» و يا «نقشه استدلالي». امروزه به توان اين ابزارها براي اهداف آموزشي پي برده شده است.
استفاده از فناوري اطلاعات و کامپيوتر، دستيابي به نقشه برداري اطلاعات را با سهولت به مراتب بيشتري ممکن کرده است. اين ابزارها چه کاري انجام مي دهند؟ شباهت ها و تفاوت هاي آنها چيست؟ مزايا و معايب آنها چيست؟ آنها چگونه موجب ارتقاء آموزش و يادگيري مي شوند؟ در اين مقاله اين پرسش ها بررسي مي شوند و سه تا از رايج ترين ابزارهاي نقشه برداري اطلاعات را مرور مي کنيم. اين مقاله تفاوت هاي بين اشکال اصلي نقشه برداري، يعني: نقشه هاي ذهني، نقشه هاي مفهومي و نقشه هاي استدلالي را به طور خلاصه بيان کرده است و انتخاب يک ابزار نقشه برداري تا حد زيادي به هدفي که آن ابزار استفاده مي شود، بستگي دارد.

 
کلید واژه: نقشه مفهومي، نقشه ذهني، نقشه استدلالي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 176   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی