در سال هاي اخير، صنعت گردشگري به عنوان يک صنعت جذاب، پويا، درآمدزا و اثربخش خود را در جهان مطرح ساخته است. از مهمترين عواملي که سبب توسعه پايدار اين صنعت شده، احساس امنيت رواني و اجتماعي در نزد گردشگران و تبليغات وسيع در سطح ملي و بين المللي مي باشد. هدف از انجام اين پژوهش تعيين نقش امنيت رواني و اجتماعي و اثرات تبليغات ملي و بين المللي در جذب گردشگران خارجي وارد شده به شهر اصفهان مي باشد. روش تحقيق به صورت توصيفي و تحليلي بوده و جامعه آماري گردشگران خارجي وارد شده به شهر اصفهان در سه ماهه اول سال 1394 مي باشد که از بين آنها تعداد 210 نفر به صورت تصادفي انتخاب و از طريق پرسشنامه محقق ساخته به جمع آوري نظرات آنها در ارتباط با تاثير امنيت و تبليغات بر روي گردشگري پرداخته شده است. يافته ها و نتايج تحقيق نشان داد، که درصد بالايي از گردشگران خارجي از وضعيت امنيت اجتماعي و رواني در شهر اصفهان رضايت خوبي داشته اند. اين نشان مي دهد که بين امنيت اجتماعي و رواني و انگيزه مسافرت به شهر اصفهان رابطه معنادار مستقيمي وجود دارد. حدود 95 درصد از گردشگران تمايل دارند در آينده دوباره به شهر اصفهان مسافرت کنند و همچنين علاقه مندند که شهر اصفهان را به ساير دوستان و آشنايان جهت سفر و گردش معرفي نمايند. درصد بسيار زيادي از گردشگران خارجي معتقدند، ميزان موفقيت تبليغات گردشگري ايران در جذب توريست و ميزان تصويرسازي جاذبه ها و تبليغ آنها در حد پاييني بوده است. اکثر گردشگران اعتقاد دارند ميزان تاثير تبليغات اينترنتي گردشگري در وب سايت ها در جذب گردشگر و تاثير تبليغات ماهواره اي از جاذبه هاي گردشگري بسيار کم است و فقدان شبکه ماهواره اي جهت تبليغات گردشگري به زبان انگليسي بسيار احساس مي شود.