نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارایه چهارچوبی برای طراحی مدل کسب و کار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: نيكنام ريحانه*
 
 *
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي اقيانوس مديريت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  مرکز توسعه آموزش هاي نوين ايران (متانا)
زمان:  1394دوره 1
 
چکیده: 

ظهور فناوري ارتباطات، مدل کسب و کار را به منزله واحد تجزيه و تحليل جايگزين صنعت کرد تا شرکتها بتوانند با ارزيابي مداوم نيازهاي بازار و فناوري، مدل کسب وکار مناسب تري انتخاب کنند. هدف اين نوشتار شناسايي روشهاي طراحي مدل کسب وکار و ارائه چارچوب پيشنهادي کسب و کارها براي پياده سازي طرح ها و ايده هاي تازه وارد به بازار يا حفظ و ارتقاي موقعيت آنان در بازارهاي داخلي و جهاني است. براي دستيابي به اين هدف، روش هاي مختلف طراحي مدل کسب وکار (FBBM، VISOR، IDEA، MAPIT و پويا) تجزيه و تحليل شده و با استفاده از روش فراترکيب، چارچوبي براي طراحي مدل کسب و کار پيشنهاد ميشود. براي سنجش روايي آن از تحليل عاملي استفاده شده است. نتايج به دست آمده از اين پژوهش نشان داد عناصر سازماندهي، فناوري، منابع مالي و هزينه ها، خدمات/کالاها، بازار و مشتريان و فازهاي شناسايي، طراحي، ارزيابي و تجميع در طراحي مدل کسب و کار، اهميت بالايي دارند. آزمون مقايسه ميانگين يک گروهي به دست آمده از معنادار بودن اهميت عناصر پيشنهادي، طراحي مدل براي توسعه حضور کسب و کارهاي مبتني بر فناوري را حمايت کرده است.

 
کلید واژه: تحليل عاملي، روش فراترکيب، طراحي مدل، کسب و کار، مدل کسب و کار
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 209   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی