برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی آمیخته بازاریابی بر روی افزایش فروش کتاب های جهانگردی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: جوادي شمس,بالود ستاره,اسكندرپور بهروز
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي اقتصاد، مديريت و فرهنگ ايراني اسلامي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پیشگامان فرهیختگان فرهنگ و اندیشه ولیعصر
زمان:  1394دوره 2
 
چکیده: 

پژوهش حاضر کوششي است در جهت بررسي عوامل مهم و موثر آميخته بازاريابي در افزايش فروش کتاب هاي جهانگردي، در اين پژوهش سعي شده است تا مهم ترين عوامل بازاريابي که در افزايش فروش کتاب تاثيرگذار است و موجب مي شود که بازاريابان در اين بخش اقدام به پژوهش ها و هزينه هاي زيادي نمايند را مورد بحث و بررسي قرار داده و تفسير نماييم. اين پژوهش با توجه به فرضيه هاي در نظر گرفته شده بر مبناي پارامترهايي نظير محصول، قيمت، توزيع، ترفيع شکل گرفته است که به وجود ارتباط بين هريک از اين پارامترها در افزايش فروش مي پردازد. اين پژوهش بر اساس روش توصيفي از شاخه پيمايشي، پس از تعيين فرضيه هاي مورد نظر وجمع آوري اطلاعات در راستاي فرضيه ها در چارچوب پژوهش نظري انجام گرفته است. جامعه آماري براي پژوهش حاضر کتابفروشان و دانشجويان رشته مديريت جهانگردي است و در بخش پيمايشي پژوهش پرسش نامه هايي تدوين شد که اين پرسشنامه ها در بين 150 نفر از گروه هدف توزيع شد که پس جمع آوري و تلخيص، داده ها بر اساس آزمون کولموگوروف-اسميرنوف، فريدمن و آزمون ميانگين يک جامعه مورد بررسي و ارزيابي قرارگرفتند، که در نهايت طي اقدامات صورت گرفته 5 فرضيه اين پژوهش مورد تاييد قرار گرفت و مشخص شد به ترتيب مهمترين عوامل آميخته بازاريابي در افزايش فروش کتاب:
1-توزيع
2-قيمت
3-ترفيع
4-محصول
مي باشد و در انتها با توجه به پذيرفته و رد شدن فرضيه ها، پيشنهاداتي بر مبناي نتايج پژوهش براي بازاريابان و همچنين پيشنهادهايي صرف محققين آينده مطرح شده است.

 
کلید واژه: آميخته بازاريابي، محصول، قيمت، توزيع، ترفيع
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 91   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی