برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

نقش آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی در خود تنظیمی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: محمدي فر پرويز,ملكيان فرامرز
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي پژوهش هاي نوين در علوم و فناوري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت علم محوران آسمان، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد كرمان
زمان:  1394دوره 2
 
چکیده: 

اين تحقيق با هدف نقش آموزش مبتني بر راهبردهاي شناختي و فراشناختي در خودتنظيمي و انگيزش تحصيلي دانش آموزان مدارس دحترانه هوشمند شهر کرمانشاه به انجام رسيد. روش تحقيق به صورت نيمه آزمايشي با گروه آزمايش و کنترل و به صورت پيش آزمون و پس آزمون بود. تعداد 59 دانش آموز دختر به صورت تصادفي به دو گروه تقسيم و هر دو گروه به طور همزمان پرسشنامه انگيزش تحصيلي (والرند و همکاران 1992) و راهبردهاي انگيزشي (MALQ) که توسط پينتريچ، اسميت، گارسيا و مک کيجي (1991) را تکميل نمودند. نتايج از طريق نرم افزار spss 18مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان تاثير آموزش بر زير شاخص هاي انگيزش تحصيلي غير از شاخص بي انگيزشي معنادار بود. نتايج تحقيق بيانگر اين است که راهبردهاي يادگيري قابل آموزش و يادگيري اند و آموزش اين راهبردها در ارتقا انگيزش تحصيلي و خود تنظيمي تاثيرگذار است.

 
کلید واژه: آموزش هاي شناختي و فراشناختي، انگيزش تحصيلي، راهبردهاي انگيزشي، مدارس هوشمند
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 344   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی