برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی تطبیقی انواع روش ها و رویکردهای طراحی برنامه درسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سليماني فرشاد*
 
 *
 
عنوان همایش: همايش ملي پژوهش هاي نوين در علوم و فناوري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت علم محوران آسمان، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد كرمان
زمان:  1394دوره 2
 
چکیده: 

اين مطالعه به بررسي تطبيقي انواع روشها و رويکردهاي طراحي برنامه درسي مي پردازد، هدف کلي از مرحله اول مقايسه انواع روشها و رويکردهاي برنامه ريزي درسي و در گام دوم درک محاسن و معايب هر کدام از اين روشها و رويکردهاي برنامه ريزي درسي مي باشد. در اين مقاله روش پژوهش روش جورج بردي مي باشد. سوالات اين تحقيق شامل: چه رويکردهايي به طراحي برنامه درسي وجود دارد؟ هر کدام از اين رويکردها چه محاسن و چه محدوديتهايي دارد؟ چه روشهايي براي طراحي برنامه درسي وجود دارد؟ هر کدام از اين روشها چه محاسن و چه محدوديتهايي دارد؟ رويکرد موضوعي و موازي رويکردهاي به طراحي برنامه درسي هستند و روشهاي طراحي برنامه درسي شامل: رويکرد موضوعي، روش موازي، روش ميان رشته اي، روش چند رشته اي، روش فرا رشته اي مي باشد که با بررسي اين رويکردها و روشها به اين نتيجه رسيديم که هيچ کدام از رويکردها و روشها برتري خاصي بر ديگري ندارند بلکه اين شرايط است که تعيين مي کند کدام رويکرد و روش بهتر جواب مي دهد.

 
کلید واژه: برنامه درسي، روشهاي طراحي برنامه درسي، رويکردهاي طراحي برنامه درسي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 1076   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی