امروزه صنعت گردشگري با توجه به ميزان درآمدزايي در جايگاه سوم صنايع جهان قرار گرفته است و کشورها در راستاي توسعه و بهبود وضعيت اين صنعت تلاشهاي بسياري انجام داده و همواره به تدوين برنامه هايي براي تعالي، کسب درآمد و اشتغال زايي از طريق اين صنعت اقدام نموده اند. دراين راستا يکي از مناسبترين راه هايي که بتوان گردشگري را در کشور توسعه داد و در راستاي سند چشم انداز گام برداشت، استفاده از سيستمهاي اطلاعاتي مديريت است، به عبارت بهتر، صنعت گردشگري يکي از بخش هاي مهم توليد درآمد و ارزآوري است که با ايجاد سيستمهاي اطلاعاتي، با هدف افزايش روند ارائه و اداره اطلاعات و کاهش حدس و گمان در حل مشکلات در سطوح مختلف سازماني از طريق سيستمهاي بازخورد اطلاعات و بازتاب بازيابي اطلاعات در جهت تکامل داده هاي جديد به سيستم، مي توان به مديريت بهينه گردشگري درکشور پرداخت. از اينرو با استفاده از مطالعات کتابخانه اي، به تشريح نقش سيستمهاي اطلاعاتي مديريت در توسعه گردشگري پرداخته مي شود.