برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

رابطه مغز و زبان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: پيوسته گر مهرانگيز*
 
 *دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه الزهرا
 
عنوان همایش: سمپوزيوم نوروپسيكولوژي ايران
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)
زمان:  1386دوره 3
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

يکي از ارکان هوش بشري، زبان است. انسان ها به كمك زبان تفكرات، احساسات و ادراكاتشان را مبادله مي نمايند. با توجه به نقش عوامل فطري در يادگيري زبان شكي نيست در مغز انسان نواحي خاصي براي توليد و درك زبان وجود دارد. پژوهش ها ن شان داده است كه آسيب وارده به نواحي معيني در مغز موجب زبان پريشي مي گردد.
دانشمندان در طول قرن ها تلاش كرده اند بفهمند مغز انسان چگونه زبان را ياد مي گيرد؟ تا سال 1980 روش هاي مطالعه درباره مغز و زبان بر اساس مطالعه آسيب هاي مغزي انسان بوده است. اما از سال 1980 به بعد روش مطالعه نوروپسيکولوژيست ها تغيير بسيار يافته است
.
در دهه هاي اخير روش هاي جديدي ايجاد شده است که به کمک آنها مي توان تصويري طبيعي از مغز را به هنگام جريان فرايندهاي زباني مورد مطالعه قرار داد. موسسه ماکس پلانک درباره ارتباط بين مغز وزبان پژوهش هاي فراواني انجام داده است. اين موسسه با استفاده از تکنيک هاي
PET آزمايش هاي فراواني بر روي مغزهاي سالم انجام داده است. در اين مقاله پس از طرح نظريه هاي مختلف درباره تحول زبان دو مورد از آزمايش هاي پلانک عينا ارائه مي گردد. اين آزمايش ها بر چهار موضوع متمرکز هستند: پيدايش زبان، درک زبان، اکتساب زبان، زبان و شناخت.

 
کلید واژه: دانش زباني، يادگيري زبان، دوره حساس زبان آموزي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 1468   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی