برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه واژگان فارسی دانش آموزان دبستانی با واژگان استفاده شده در کتاب های درسی و غیر درسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اكبري زردخانه سعيد,كرمي نوري رضا
 
 
 
عنوان همایش: سمپوزيوم نوروپسيكولوژي ايران
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)
زمان:  1386دوره 3
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

در اين مطالعه كليه كتاب هاي درسي از پايه اول تا پايه پنجم دبستان سال تحصيلي 80-79 و 109 کتاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بين سال هاي 1375 تا 1379 در چهار گروه سني مورد استفاده قرار گرفتند. فهرست هاي الفبايي و بسامدي از اين كتاب ها تهيه گرديد. نتايج مطالعه نشان مي دهد كه واژگان موجود ودر دسترس كودكان با استفاده از نشانه هاي ادراكي و معنايي در كتاب هاي درسي و غير درسي از جايگاه مناسبي برخوردار نيستند. به عبارتي ديگر ميان واژگان ساخته شده به وسيله كودكان و واژگان به كار برده شده از سوي بزرگسالان در كتاب هاي درسي و غير درسي همخواني و هماهنگي وجود ندارد.

 
کلید واژه: كتاب هاي درسي، واژه، نشانه هاي ادراكي و معنايي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 108   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی