برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحليل پاسخ ديناميکي دال خط با نگاهي به سير ايمن قطار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اسماعيلي مرتضي*,فشاركي محمد
 
 *دانشکده مهندسي راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ايران
 
عنوان همایش: کنفرانس ملي تصادفات و سوانح جاده اي و ريلي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان
زمان:  1388دوره 1
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

با افزايش بار محوري و ميزان مسافر و بار، در سال هاي اخير، استفاده از رويکردهاي جديد در طراحي خطوط راه آهن الزامي مي باشد. با توجه به حجم بالاي عمليات نگهداري و زمان زياد مسدودي و کيفيت پايين هندسه خط، در خطوط بالاستي، به نظر مي رسد طراحي خطوط به شيوه کلاسيک، امکان رقابت راه آهن با ساير گزينه هاي حمل و نقل را محدود کرده است. با پيدايش قطارهاي سريع السير و خطوط ريلي درون شهري، نياز به خطوط با حداقل نگهداري و مسدودي، بيش از پيش احساس شده است. اين نياز منجر به توسعه خطوط با دال بتني 1 شده است. اگرچه اين خطوط جوابگوي الزامات فني و هندسي خط مي باشند و ميزان عمليات تعمير و نگهداري را به صفر نزديک نموده اند ولي هزينه بسيار بالاي ساخت، توسعه آنها را با مشکل مواجه نموده است. بنابراين بهينه سازي طراحي اين خطوط و انتخاب مناسب پارامترهاي آن، به گونه اي که ضمن حفظ صلبيت و استحکام روسازي در برابر بارهاي وارده، تغيير شکل هاي ايجادشده در خط را به حداقل رسانده و سير ايمن قطار را تضمين نمايد، از اهميت زيادي برخوردار است. اين مقاله با بررسي مقطع عرضي سيستم دال خط، به بررسي پارامترهاي موثر بر ارتعاشات و تغيير مکان هاي ايجاد شده در خط، مي پردازد. همچنين تاثير فرکانس اعمال بار( سرعت قطار) در پاسخ سازه خط مورد بررسي قرار گرفته است. با مطالعه اين پارامترها، محدوده مناسب هر يک، جهت ساخت يک سيستم دال خط ايمن، با بيشترين کارايي به دست مي آيد.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 89   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی