fiogf49gjkf0d
بررسي ها نشان مي دهند که قضاوت و تصميم گيري نادرست يا ديرهنگام و خطا در عملکرد راننده، عامل بيش از 90 درصد تصادفات و مرگ و ميرها هستند. بديهي است موارد بسياري وجود دارند که در آنها تصادفات ناشي از خطاي انساني، متاثر ازمحيط جاده مي باشند. بنابراين بررسي محيط و نحوه تاثير آن بر جاده و قضاوت راننده و پيامدهاي ناشي از آن، کاملا ضروري به نظر مي رسد مشکلات و تاثيرات نامطلوب محيطي، ترکيبي از عوامل زيادي هستند که ممکن است ناشي از شرايط اجتماعي يا طبيعي موجود در جاده باشند. از تاثيرات اجتماعي محيط مي توان به توزيع جمعيت و نرخ رشد تعداد وسايل نقليه اشاره کرد. از تاثيرات طبيعي نيز مي توان به بارندگي، يخبندان، طوفان، وجود گرد و غبار و ريزش خاک کوه اشاره کرد.
در اين مقاله با مطالعه چگونگي تاثير محيط بر ميزان تصادفات و بررسي آمارها و نمودارهاي مختلف، سعي بر آن داريم که پيشنهاداتي را به منظور کاهش ميزان تصادفات برون شهري ناشي از عوامل محيطي حاکم بر جاده ها، ارايه دهيم.