برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

استفاده از ذرات لاستیک تایر ضایعاتی در موانع بتنی کنار و وسط جاده ها به منظور کاهش خسارات ناشی از برخورد وسایل نقلیه به آنها

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: ذرشين زنوش رومينا*,ممتازي صدر
 
 *دانشگاه گيلان
 
عنوان همایش: کنفرانس ملي تصادفات و سوانح جاده اي و ريلي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان
زمان:  1388دوره 1
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

رشد روزافزون وسايل نقليه در جوامع بشري و در نتيجه افزايش لاستيک تاير فرسوده ناشي از آنها، مشکلات زيست محيطي وسيعي را به وجود آورده است. در اين تحقيق سعي شده با استفاده از ذرات لاستک تاير فرسوده در اندازه کوچکتر از 1 ميليمتر در کامپوزيت هاي سيماني نوع جديدي از موانع بتني امنيتي کنار و وسط جاده ها معرفي شود و برتري توليد جديد نسبت به موانع ساخته شده با بتن معمولي ذکر گردد. استفاده از ذرات لاستيک تاير فرسوده در کامپوزيت هاي سيماني و به طور تکميلي در بتن، موجب ايجاد محصولي با انعطاف پذيري و جذب انرژي زياد شده و خسارات کمتري را در زمان برخورد وسايل نقليه با موانع بتني به دنبال دارد. 5 نسبت حجمي از ذرات لاستيک فرسوده از 10% تا 50% جانشين سيمان در ماتريس کامپوزيت سيماني در نمونه مکعبي با ابعاد (50*50*50) ميليمتر آزمايش شده است آزمايشها شامل مقاومت خمشي و بررسي زمان شکست خمشي، مقاومت فشاري، آزمايش التراسونيک و مقاومت فشاري مي باشد. مقاومت خمشي نمونه هاي حاوي 20% لاستيک از بقيه بيشتر است و گرچه با افزايش ميزان لاستيک در ماتريس سيماني مقدار مقاومت فشاري نمونه کاهش مي يابد. اما زمان شکست نمونه و جذب انرژي در نمونه ها افزايش مي يابدو امواج ناشي از برخود با سرعت کمتري منتقل مي شود. در نتيجه در هنگام برخورد وسايل نقليه در زمان تصادف با موانع کنار جاده ها به دليل خصوصيات انعطافي و جذب انرژي بالا خسارات کمتري به وسايل نقليه وارد مي گردد و تصادف از شدت کمتري برخوردار مي شود.

 
کلید واژه: موانع بتني کنار جاده، لاستيک فرسوده، کاهش خسارات در تصادفات، کامپوزيت سيماني منعطف
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 70   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی