برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

الگوریتم بهینه سازی سطح تکنولوژیک خودرو جهت کاهش آسیب های ناشی از تصادف با توجه به شرایط اقلیمی و رفتار رانندگان در ایران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: آذرهوش اردشير,اسماعيلي قربانعلي
 
 
 
عنوان همایش: کنفرانس ملي تصادفات و سوانح جاده اي و ريلي
نوع همایش:  دانشگاه آزاد اسلامي
حامی:  دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان
زمان:  1388دوره 1
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

ميزان آسيب هاي ناشي از تصادفات شامل مرگ و مير، جراحات بدني، خسارات مالي و مسايل رواني ناشي از همه موارد ذکر شده همواره يکي از دغدغه هاي جاري د رجامعه ايران است. اخيرا توجه به اين موضوع باعث مطالعات جدي پيرامون رفع نواقص موجود در پاارمترهاي تاثيرگذار از جمله کيفيت و سطح تکنولوژيک خودروها شده است. امروزه در صنعت خودروسازي سطح تکنولوژيک خودروها با هدف کاهش تصادفات و همچنين کاهش اثرات ناشي از تصادفات به شکل چشم گيري در حال افزايش است در حوزه کاهش تصادفات عواملي تاثير گذار بر افزايش کنترل خودور شامل افزايش قدرت ترمز گيري، افزايش قدرت مانور خودرو، افزايش ديد و... با کاربرد تکنولوژيهاي جديدو سيستم هاي ناوبري پيشرفته پيگيري مي شود. همچنين با توجه به تقسيم بندي اثرات تصادفات شامل سرنشين بزرگسال، سرنشين خردسال و عابرپياده اقدامات متعددي جهت کاهش اثرات تصادف برنامه ريزي و اجرا مي شود. ا زجمله اين موارد بهبود استحکام بدنه ايجاد safety cage طراحي هاي فرمي جديد و تمهيدات تکنولوژيک کاهش دهنده اثر تصادف مانند ايربگ، کمربندهاي دو مرحله اي است. تعداد بسيار بالاي تمهيدات تکنولوژيک و عدم امکان ارايه همه آنها روي يک خودرو نيز از مسايل و دغدغه هاي خودروسازان است. از يک طرف قوانين و مقررات ملي خودروسازان راملزم به تعبيه برخي تمهيدات تکنولوژيک نموده است و از طرف ديگر قدرت خريد مشتري محدوديتي ايجاد مي کند که بايستي تعداد خاصي از تمهيدات در يک خودرو مکان تعبيه شدن داشته باشند.

 
کلید واژه: ايمني خودرو، تصادفات، الگوريتم بهينه سازي، تکنولوژي خودرو
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 43   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی