برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

طراحی الگوریتم فازی تعویض نسبت دنده با هدف کاهش مصرف سوخت برای خودرو دارای گیربکس پیوسته

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مشهدي بهروز*,آقايي آبدالاني امين
 
 *دانشگاه علم و صنعت ايران، دانشکده مهندسي خودرو
 
عنوان همایش: كنفرانس سوخت و احتراق ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن احتراق ایران
زمان:  1386دوره 2
 
 
چکیده: 

يکي از روشهاي نوين براي کاهش مصرف سوخت بهينه سازي عملکرد سيستم انتقال قدرت و يکي از راه هاي اين بهبود مي تواند به صورت نرم افزاري همانند بهينه کردن تعويض دنده عملي گردد. در اين مقاله يک استراتژي براي کنترل فازي تعييين نسبت دنده گيربکس پيوسته (CVT) به جهت کاهش مصرف سوخت خودرو طراحي شده است. تابع هدف در اينجا، منحني مصرف سوخت بهينه در صفحه دور - گشتاور موتور احتراق داخلي است و با کنترل نسبت دنده سعي شده است که با تغيير شرايط کار خودرو، موتور همواره نزديک به اين منحني حرکت کند. براي تعيين ميزان اثر بخشي اين استراتژي کنترلي و مقايسه مصرف سوخت از سيکل هاي رانندگي استاندارد در محيط نرم افزار Advisor استفاده شده است و نتايج بدست آمده با اطلاعات موجود مقايسه و نتايج مطلوبي ملاحظه شده است.

 
کلید واژه: مصرف سوخت، گيربکس پيوسته، CVT، الگوريتم کنترل فازي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 71   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی