برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی واگنهای انتهایی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: باقري شهره*,قرباني رباب,ملك محمد حسين,قرباني محمدرضا,صفرآبادي ميترا
 
 *گروه مطالعات و برنامه ريزي حمل و نقل، اداره کل سير و حرکت
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1383دوره 7
 
چکیده: 

در عصر حاضر، حمل و نقل بخش ريلي از اهميت بالائي برخوردار بوده و با توجه به شاخصه هاي اختصاصي (سرعت، ايمني، حجم عمليات حمل و نقلي) در بين ساير شقوق حمل و نقل از الويت ويژه اي برخوردار مي باشد بطوريکه با ملحوظ داشتن گستردگي شبکه موجود و خطوط در دست احداث، بخش ريلي به عنوان يک بازوي قدرتمند جهت پيشرفت صنعتي و اقتصادي کشورهاي در حال توسعه عمل مي نمايد.
با توجه به گستردگي شبکه و محدوديت ظرفيت حمل و نقلي به لحاظ کمبود ناوگان واگني و ديزلي در سرويس و از طرف ديگر در خواست رو به تزايد مشتريان، اعمال مديريت همه جانبه براي استفاده بهينه از امکانات موجود يکي از مسائل مهم در حمل و نقل بخش ريلي بوده بنحويکه بتوان با توزيع بهينه ناوگان واگني و ديزلي و کنترل سير آنها و به تبع آن استفاده مناسب از ظرفيت خط، ميزان چرخه واگنها را در حالت استاندارد حفظ نموده و با پاسخگوئي به در خواست مشتريان زمينه ادامه رقابت توانمند با بخشي جاده اي را فراهم نمود که در اين راستا رمز ماندگاري در بازار رقابت، سير منظم قطارهاي باري و افزايش سرعت بازرگاني ميباشد که اين امر مستلزم تامين امکانات مورد نياز و ايجاد انگيزه در پرسنل سير و حرکتي مي باشد که در اين خصوص ميتوان به واگنهاي انتهائي در سرويس حمل و نقلي اشاره نمود که مامورين سير و حرکت (رئيس قطار، ترمزبان) نسبت به حمل قطار به وسيله واگن موصوف اقدام مينمايند.

 
کلید واژه: واگن انتهايي، ترن لينگ
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 21   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی