برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی عوامل موثر در پایداری و نیروی جانبی بین چرخ و ریل

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: يونسي زاده محمدحسين*
 
 *مرکز تحقيقات راه آهن
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1383دوره 7
 
 
چکیده: 

نتيجه آزمايشات ميداني و مطالعات و بررسي هاي به عمل آمده توسط شرکت GM در رابطه با نيروهاي وارده بين چرخ و ريل موضوع بحث اين مقاله است. مواردي که در اين مقاله مورد بررسي قرار گرفته، به سه بخش عمده تقسيم مي گردد. ابتدا پارامترهاي مختلف مربوط به لکوموتيو و واگن، همچون سيستم تعليق، نيروي کشش، قدرت ترمزگيري، وزن و ديگر پارامترهاي مورد بررسي قرار گرفته و تاثير آن بر نيروهاي بين چرخ و ريل نشان داده خواهد شد. در بخش ديگر، تاثير پارامترهاي خط که عموما مربوط به مشخصات ريل، اتصالات مربوطه، پابندها، بالاست و يا زير سازي خط بوده، مورد بررسي قرار گرفته است و نهايتا اثر عملکرد قطاربر پايداري بيان شده است. نيروهاي بين چرخ و ريل در سه جهت طولي، عمودي و جانبي اعمال مي گردند که موضوع بحث اين مقاله، نيروهاي جانبي مي باشد. نيروهاي جانبي به دو بخش نيروهاي ديناميکي و نيروهاي شبه استاتيکي يا دائم تقسيم شده اند و اثر پارامترهاي مختلف بر اين دو دسته نيرو بررسي شده اند. در اين مقاله آثار ناشي از عوامل مختلف (همچون فاصله محورهاي بوژي- لقي- ضريب اصطکاک، حالت کششي يا ترمزي، پروفيل و…) بر پايداري بررسي شده اند.

 
کلید واژه: لکوموتيو، پايداري، نيروي جانبي، نيروي ديناميکي، چسبندگي، بوژي فرمانپذير
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 164   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی