برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد آموزش قبل از شروع به کار

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: وحيدي فر حمزه*,ره آموز حامد
 
 *مديريت آمار و فن آوري اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
چکیده: 

در تجربه زير تعداد نيرو تازه کاري با حداقل مدرک کارشناسي کامپيوتر در مدت چهار ماه به کار گيري در محيط اداري استفاده شده اند. جهت کار کردن در محيط اداره اي نياز به آموزش هاي قبل از شروع کار دارند. عدم آموزش قبل از شروع به کار مشکلات فراواني را به وجود مي آورد که ذيل به پاره اي از اين موارد اشاره مي کنم. در رشته اي همچون کامپيوتر به علت عدم تطابق کاربردي دروس داده شده در دانشگاه با آنچه که در بازار يا ادارات دولتي در بخش پشتيباني نرم افزار يا سخت افزاري وجود دارد هماهنگي وجود ندارد. بيشتر اشکال بروي مشکلات در قسمت پشتيباني سخت افزاري وجود دارد به علت اينکه اشکالات سخت افزاري را با داشتن سابقه کار کردن قبلي مي توان سريع تر رفع کرد. مثلا اگر نيروي پشتيباني توانايي تشخيص بوق هاي که از کامپيوتر صادر مي شود را نداشته باشد نمي تواند سريعا پي به حل مشکل ايجاد شده ببرد. حتي موارد نرم افزاري هم به اين شکل است. به طور مثال مشکلاتي که شخص کارشناس در مدت کار کردن با سيستم شخصي خودش به آن بر نمي خورد و در محيط کار به اين مشکلات بر مي خورد مثلان پاک شدن اطلاعات همکاران. متاسفانه هنگامي که نيروهاي بدون تجربه کار به سيستمي مراجعه مي کند و نمي تواند مشکلي به وجود آمده را جل کند ديد منفي نسبت به آن نيرو بروي کارکنان مجموعه ايجاد مي کند. هر چند با گذشت مدتي نيروي جديد توانايي دانش فني را کسب مي کند اما همچنان ديد منفي بروي اين نيرو وجود دارد. کاري که جهت حل اين مشکل انجام داديم اين بود که نيروهاي جديد را که براي مراکز زير مجموعه مرکز اصلي قرار بود فرستاده شوند مدتي در مجموعه اصلي زير نظر نيروي با تجربه به کارگيري شوند. با تجربه اي که در اين مدت نيروي کارشناس کامپيوتر کسب مي کند هم موجب رضايت همکاران هم خود کارشناس کامپيوتر مي شود.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 17  
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی