برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد اصلاح فرايند ترخيص بيماران بخش جراحي 3 بيمارستان امام علي (ع) از 6 ساعت به 4 ساعت

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: گنجي رضا,صفارزاده مريم*,معصومي محدثه,اعزازي بجنوردي فريبا
 
 *بيمارستان امام علي (ع) شهرستان بجنورد، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
 
چکیده: 

ترخيص بيماران قسمت کليدي و از مسووليت هاي اصلي پرستاري و از مهمترين مراحل تاثير گذار در رضايتمندي بيمار مي باشد. فرايند ترخيص آخرين مرحله تماس بيمار و همراهان وي با سيستم بيمارستاني بوده و طولاني بودن زمان ترخيص نه تنها از نظر مالي، رواني، درماني و سلامتي باعث نارضايتي مي شود بلکه با توجه به بالا بودن هزينه هاي درماني از نظر دولت براي بيمارستان به صرفه نمي باشد. با توجه به بالا بودن بيماران بستري در بخش ارتوپدي، محدود بودن تعداد تخت هاي بستري در اين واحد، و نياز به بازگرداني سريع تخت ها براي پذيرش بيماران جديد و طولاني بودن زمان ترخيص، زمان صرف شده از ثبت دستور ترخيص توسط پزشک تا خروج بيمار از بخش و آماده شدن تخت براي پذيرش بيمار جديد، مورد بررسي قرار گرفت و ميانگين اين زمان 6 ساعت به دست آمد. سپس جلسه اي با حضور صاحبان فرايند برگزار گرديد، بارش افکار انجام شد. بهترين راهکار ارائه شده در اين خصوص، در نظر گرفتن رابط بين منشي بخش و داروخانه بيمارستان بود که اجرايي گرديد. حدود يک ماه اين کار انجام شد و سپس مجددا زمان ترخيص بيماران مورد بررسي قرار گرفت. ميانگين اين زمان بعد از ارتقا حدودا 4 ساعت به دست آمد. در واقع بيشتر پرونده ها بدليل مشغله کاري بالاي منشي بخش، مدت زيادي در اتاق منشي مي ماندند و با در نظر گرفتن رابط، پرونده ها سريعتر به داروخانه و از آنجا به حسابداري ترخيص منتقل شدند.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 123  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی