برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد اصلاح فرايند ترخيص بيماران بخش ارتوپدي از 4.5 ساعت به 3 ساعت

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: گنجي رضا,معصومي محدثه*,صفارزاده مريم,رحيم زاده زهرا,اعزازي بجنوردي فريبا
 
 *بيمارستان امام علي (ع) شهرستان بجنورد، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
 
چکیده: 

ترخيص بيماران از مهمترين مراحل تاثير گذار در رضايتمندي بيماران بستري در بيمارستان مي باشد. فرايند ترخيص آخرين مرحله تماس بيمار و همراهان وي با سيستم بيمارستاني بوده و طولاني بودن زمان ترخيص نه تنها از نظر مالي، رواني، درماني و سلامتي باعث نارضايتي مي شود بلکه با توجه به بالابودن هزينه هاي درماني از نظر دولت براي بيمارستان به صرفه نمي باشد. با توجه به بالا بودن بيماران بستري در بخش ارتوپدي، محدود بودن تعداد تخت هاي بستري در اين واحد، و نياز به بازگرداني سريع تختها براي پذيرش بيماران جديد و طولاني بودن زمان ترخيص، زمان صرف شده براي تک تک اقدامات لازم، از ثبت دستور ترخيص توسط پزشک تا تصويه حساب نهايي بيمار و آماده شدن تخت براي پذيرش بيمار جديد، مورد بررسي قرار گرفت و ميانگين اين زمان 4.5 ساعت به دست آمد. سپس جلسه اي با حضور صاحبان فرايند برگزار گرديد، بعد از بررسي زمان هاي صرف شده، مشخص گرديد که زمان صرف شده در صورت داشتن نقص اتاق عمل، در اتاق منشي و حسابداري ترخص، بسيار چشم گير مي باشد. بهترين عملکرد ارائه شده، ارسال پرونده بيماران در حين بستري به اتاق عمل جهت رفع نواقص پرونده عنوان گرديد. بعد از انجام، مجددا زمان ترخيص بيماران مورد بررسي قرار گرفت. ميانگين اين زمان بعد از ارتقاء حدودا 3 ساعت به دست آمد. در حقيقت زماني که بعد از دستور ترخيص، صرف رفع نقص اتاق عمل مي شد و مدت زمان ترخيص را افزايش مي داد، حين بستري و قبل از ترخيص بيماران رفع نواقص انجام شده و مدت زمان ترخيص کوتاهتر گرديد.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 121  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی