برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد طراحی دفتر گزارش مدیریت خدمات پرستاری در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: گنجي رضا,اميني عيسي*,معصومي محدثه,محبي حميده,اعزازي بجنوردي فريبا
 
 *بيمارستان امام علي (ع) شهرستان بجنورد، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
چکیده: 

منبع تمام فعاليت هاي مديريت، اطلاعات است. اطلاعات جريان حياتي فرآيند برنامه ريزي است. امروزه اطلاعات به عنوان يکي از مهمترين منابع قدرت در جهان مطرح مي باشد. مديران بدون داشتن اطلاعات کامل در مورد يک موضوع قادر به تصميم گيري موثر نخواهند بود. استفاده از اطلاعات بروز و کارآمد در بيمارستان ها به عنوان مهم ترين مراکز درماني را يتحقق اهداف کارآيي، اثربخشي و کيفيت خدمات و نيز رضامندي مراجعين ضرورتي انکارناپذير بشمار مي رود. در واقع اطلاعات نيروي حياتي ارائه مراقبت بهداشتي و درماني است. گاها بدليل حجم اطلاعات الزامي جهت ثبت و هر کدام در دفاتر مجزا نيرو و مدت زمان طولاني را بخود اختصاص ميدهد. اين امر در دراز مدت بر کارايي پرسنل تاثير گذاشته و خستگي و عدم تحويل بموقع اطلاعات را بهمراه داشت. بر اين اساس در بيمارستان امام علي (ع) استان خراسان شمالي با پيشنهاد ادغام نمودن چند دفتر مربوط به ثبت گزارش کار روزانه، بخش ها، مواد مخدر در هر شيفت از سوي سوپروايز بخش سعي به رفع اين مشکل گرديد. پس از اجراي اين تجربه موفق به کسب ثبت اطلاعات در بازه زماني بسيار کوتاه و جمع آوري شده در يک برگه شده که به نوبه خود از تجمع دفاتر و اتلاف وقت سوپروايزرها در بخش ها جلوگيري و منجر به سرعت عمل و راحتي آنان گرديد.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 40  
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی