برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد ارتقاء فرايند ترخيص بيماران در بيمارستان امام خميني (ره) شهرستان شيروان

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: آقاخاني راضيه*,جعفري مقدم افسانه,قرباني منير,كاظمي مقدم فوزيه,قاسمي زهرا,جعفري بهمن,اقبالي محمدرضا,اسكوييان امين اله
 
 *بيمارستان امام خميني (ره) شهرستان شيروان، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
 
چکیده: 

براي ارتقاء فرايند ترخيص بيمار فرصتي فراهم است. فرايند با ثبت order ترخيص بيمار توسط پزشک معالج شروع و به خروج بيمار از بخش ختم مي شود. اجراي نادرست فرايند جاري موجب نارضايتي بيمار و پرسنل، شلوغي واحد ترخيص در ساعاتي خاص، افزايش پرونده هاي بلاتکليف، تاخير در زمان ترخيص و تاخير در پذيرش بيماران جديد مي شود و ارتقاء موجب رضايتمندي بيمار و پرسنل، کاهش پرونده هاي بلاتکليف، کاهش زمان ترخيص بيماران از بخش و پذيرش بموقع بيماران جديد خواهد شد که به نفع بيمار و کارکنان بيمارستان مي باشد. ارتقاء فرايند به دلايل زير حائز اهميت است: 1-کاهش زمان انتظار بيمار جهت خروج از بيمارستان 2- پذيرش بموقع بيماران جديد، 3-مشخص شدن وضعيت مالي پرونده ها، 4-افزايش رضايتمندي بيمار و پرسنل. لذا با توجه به موارد فوق تاخير در فرايند ترخيص بيماران باعث اتلاف وقت فراوان و در نتيجه کاهش رضايتمندي بيماران و همراهيان آنها ميشد که وجود اين مشکل ما را برآن داشت تا در صدد رفع هر چه بهتر اين مشلات برآييم و با ارائه خدمات هر چه بهتر بتوانيم باعث افزايش رضايتمندي بيماران شويم.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 137  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی