برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد بازنگری کوریکولوم آموزش بالینی مامایی در کارآموزی مشاوره ازدواج و بلوغ برای دانشجویان مامایی با رویکردی به برنامه های آموزشی نوین جامعه نگر و دانشجو محور

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: طباطبايي چهر محبوبه*,عباسي زهره
 
 *دانشکده پرستاري و مامايي بجنورد، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
چکیده: 

مدل Spices از برنامه هاي نوين آموزشي با رويکرد جامعه نگر مي باشد. آموزش باليني؛ به عنوان بخش مهمي از آموزش زيربنايي براي تامين نيروي انساني کارآمد براي رفع نياز جامعه است و بکارگيري شيوه تدريس مناسب جهت تقويت و مشارکت فعال فراگيران در امر يادگيري ضروري است. لذا گروه مامايي بر آن شد که قسمتي از برنامه کارآموزي بهداشت مادر و کودک در عرصه را که وابسته به سلامت خانواده مي باشد به صورت آموزش باليني مشاوره ازدواج و مشاوره بلوغ، در مراکز درماني بهداشتي وابسته به دانشگاه ارائه نمايند. پس از بحث و تبادل نظر بين اعضاي هيات علمي مقرر گرديد 9 روز از کارآموزي بهداشت مادر و کودک به آموزش در واحد مشاوره ازدواج و بلوغ اختصاص يابد و پس از تصويب شوراي آموزشي ابتدا دانشجويان و مربيان توجيه گرديده، طرح درس نوشته شده و چند ترم به اجرا گذاشته شد. در اين فرايند آموزشي اصول صحيح برقراري ارتباط و مشاوره آموزش داده شده و دانشجويان عملا مشارکت فعال داشتند و با استفاده از سي دي آموزشي، پمفلت مطالب آموزشي و ايفاي نقش مطالب تکميل مي گرديد. ارزشيابي به وسيله مشاهده مستقيم فرايند و تکميل چک ليست مربوطه ارزيابي گرديد. دليل درگيري فعال دانشجويان، اين روش منجر به ارتقاء مهارتهاي يادگيري و ارتباطي آنان گرديده است. دانشجويان در اين روش به ميزان دلخواه تمرين نموده و اين امر منجر به ايجاد احساس و نگرش مثبت از تجربه ياديگري شد. افزايش خودکارآمدي و پرورش خلاقيت دانشجويان نيز از نکات مثبت اين تکنيک بود. در اين روش ميزان تامل و درگيري دانشجويان در فرايند آموزش و يادگيري افزايش يافت.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 78  
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی