برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گزارش تجربه و کارکرد آموزش مبتني بر توانمندي آموزشي دانشجويان مامايي در تدريس درس بارداري و زايمان

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: طباطبايي چهر محبوبه*,سالاري الهه,مرتضوي حامد,مدي نشاط مريم
 
 *دانشکده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي
 
عنوان همایش: همايش تجارت و كاركردهاي مطلوب نظام مراقبت هاي اوليه بهداشتي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
زمان:  1391دوره 2
 
 
چکیده: 

تمام دانشجويان مايل به صلاحيت دار شدن و علاقه مند به يادگيري کارآمد از طريق به اجرا گذاشتن نقش حرفه اي در آينده شغلي خود هستند. اين مطالعه با هدف ايجاد توانمندي و ارتقاي شيوه تدريس دانشجوياني که يکي از ابعاد تعليم و تربيت در آنان توانايي آموزش دادن به گروههاي هدف در جامعه است مي باشد. پژوهش حاضر يک مطالعه اقدام پژوهي بود که گروه هدف آن 19 دانشجوي کارشناسي مامايي بودند. به درخواست دانشجويان براي داشتن کلاسي پويا و مبتني بر شايستگي جلسه توجيهي بين مدرس و دانشجويان برگزار گرديده و آنها با اهداف مدل، چالش ها و اهم فعاليت هاي مورد انتظار آشنا گرديدند. در طول ارائه برنامه و تدريس دانشجو و استاد در کنار هم به عنوان زوج مدرس زواياي کلاس داري، پويايي و تفهيم مطالب را به تمرين گذاشتند. ميزان يادگيري، رضايتمندي، انگيزه و اعتماد به نفس دانشجويان از ارائه شيوه مورد نظر با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته سنجيده شد. در بررسي انجام گرفته، شيوه هاي آموزشي بکار گرفته شده به انتخاب دانشجويان شامل سخنراني (%73.68بحث گروهي (%94.73) و پرسش و پاسخ (%57.89تهيه اسلايد (%89.47ايفاي نقش (%26.31کليپ آموزشي (%10.51جستجوي اينترنتي (%21.05جستجوي کتابخانه اي (%68.42تدوين کتابچه آموزشي (%84.21کيس ريپورت (%10.51) و team working (%15.78) بود. ميانگين نمره خود ارزشيابي و ارزشيابي از همتا از شيوه تدريس و نحوه گردآوري مطالب به ترتيب 8.44 ± 0.83 و 7.47 ± 1.14 بود. ميزان رضايتمندي 7.42 ± 1.39، ميزان انگيزه دانشجو در تدريس مطالب 8.31 ± 1.16 و ميزان اعتماد به نفس دانشجو از توانايي تدريس 8.00 ± 1.41 بودند. تغيير رفتار آموزشي سبب تعميق در يادگيري گرديد و دانشجويان به تمايل خود و راهنمايي استاد از تمام روشهاي نوين تدريس استفاده کرده و آن را به اجرا گذاشتند.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 205  
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی