مشخصات مقاله

عنوان: 

برنامه درسي غيرمتمرکز در عمل بررسي طرح غير متمرکز «آموزش مهارت هاي زندگي» ويژه مدارس دوره راهنمايي شهر تهران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: سليقه دار ليلا*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي
 
عنوان همایش: همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی: انجمن مطالعات برنامه درسی
زمان:  1384دوره -
 
 
چکیده: 

همواره نتايج تحقيقات انجام شده در زمينه برنامه درسي متمرکز و غير متمرکز، حاکي از آن است که عوامل آموزشي تمايل زيادي به اجراي برنامه درسي غير متمرکز دارند. سوال اين است که آيا اين افراد در صورت مواجهه با برنامه درسي غير متمرکز نيز در مطابق با آن رفتار مي کنند؟
با بررسي طرح آموزش مهارت هاي زندگي که در شهر تهران برگزار مي شود، تلاش شده تا پاسخ سوال مذکور به دست آيد. مبناي برنامه درسي اين طرح غير متمرکز بوده و به اين علت در آ ن در زمينه هاي مختلف (از جمله: انتخاب منابع، روش تدريس، روش ارزشيابي و ترتيب ارائه سر فصل ها) به مدرسان آزادي عمل و اختيار داده شده است. در اين پژوهش جهت بررسي نحوه عملکرد مدرسان (در چهار زمينه ياد شده) از ابزاري چون پرسش نامه، مصاحبه نيمه سازمان يافته و مشاهده استفاده شده است.

 
کلید واژه: 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
بازدید یکساله 72   pdf-file
 
tabligh

moavenatelmi
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی