برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

طراحی استراتژیک زنجیره عرضه برای محصول جدید با استفاده از مدلسازی فازی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: غضنفري مهدي,بهارنعمتي محمدرضا,مبشر آرزو
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن لجستيك
زمان:  1385دوره 2
 
چکیده: 

در اين مقاله طراحي استراتژيک زنجيره عرضه براي محصول جديد مورد بررسي قرار مي گيرد. برنامه ريزي يک زنجيره عرضه براي محصول جديد نيازمند در نظر گرفتن عدم اطمينان ها در تقاضا، هزينه و همچنين تغييرات در شرايط بازار در گذر زمان است. ما دو مدل برنامه ريزي رياضي براي محصولات جديد را توسعه مي دهيم: اولي ماندگاري مالي را مد نظر قرار مي دهد و دومي شامل ماندگاري مالي و استواري در برابر عدم اطمينان است. اين دو مدل براي تعيين چگونگي استفاده از تجهيزات توليد، توزيع، حمل و تعيين محصولات جديدي که بايد وارد بازار شوند، طراحي شده اند. براي اطمينان از استقبال لازم از محصول جديد در بازار، حدي براي سود حاصل از محصول جديد در نظر گرفته مي شود. در اين مدل پارامترهاي غير قطعي نظير قيمت محصولات، هزينه ها، تقاضا و ميزان سود به علت عدم وجود پيشينه تاريخي در مورد محصول جديد و همچنين متغيرهاي تصميم به صورت فازي در نظر گرفته ميشوند.

 
کلید واژه: زنجيره عرضه، محصول جديد، تئوري فازي، مدلسازي فازي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 85   pdf-file
 











آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی