برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

رابطه بین مدیریت کیفیت جامع (TQM) و عملکرد سازمانی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: كسمتي محمدرضا*
 
 *پژوهشگاه صنعت نفت
 
عنوان همایش: همايش ملي مديريت عملكرد
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  جهاد دانشگاهی واحد تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
زمان:  1384دوره 2
 
چکیده: 

تحقيق حاضر، ميزان ارتباط بين اجراي مديريت کيفيت جامع (TQM) و عملکرد سازماني را با وجود و عدم وجود متغيرهاي هم پراکنشي چون اندازه شرکت، نوع صنعت و وضعيت مجوز ايزو 9000 مي آزمايد. اساسا اين تحقيق بررسي يک نمونه بزرگ تصادفي از شرکتهاي توليدي در سطح جهاني ميباشد. نتيجه اصلي تحقيق نشانگر اين است که مديريت کيفيت جامع (TQM) تمايل دارد به هنگام تغيير اندازه شرکت و نوع صنعت نتايج پيچيده اي داشته باشد. در حالي که رابطه بين مديريت کيفيت جامع (TQM) و عملکرد سازماني تحت تاثير تغييرات وضعيت مجوز ايزو 9000 قرار نمي گيرد ضمن آنکه نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که تفاوت هاي معناداري در ارتباط بين مديريت کيفيت جامع (TQM) و عملکرد سازماني در ميان بخش هاي مختلف صنعتي و اندازه متفاوت شرکت ها، به خصوص از نظر ميزان نواقص (معايب محصول)، هزينه هاي تضمين محصول و نوآوري در توليدات جديد وجود دارد. نتايج عمده به دست آمده براي مديران، آن است که يک سازمان توليدي معمولي با حضور مديريت کيفيت جامع (TQM) بيشتر محتمل است که عملکرد بهتري را در روابط کارکنان، رضايت مشتريان، عملکرد اجرايي و تجاري به دست آورد تا بدون حضور آن.

 
کلید واژه: عملکرد سازماني، نوآوري توليد، مديريت کيفيت جامع (TQM)، تضمين ها
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 487   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی