برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

استفاده از یادگیری تقویتی در مساله کاهش ابعاد

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: باستان فرد مريم*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي سپيدان
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي سالانه انجمن كامپيوتر ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن کامپیوتر ایران، دانشگاه صنعتی شریف
زمان:  1386دوره 13
 
چکیده: 

در اين مقاله، شيوه اي جهت انتخاب فضاي ويژگيها و کاهش ابعاد، با استفاده از يادگيري تقويتي ارائه مي شود. به اين منظور از يک سيستم چند عامله اشتفاده شده که در آن عاملهاي يادگيرنده مي کوشند تا با مواجهه با مساله و همکاري با يکديگر به يک هدف مشترک، که به دست آوردن مجموعه اي از بهترين ويژگيها ميباشد، برسند. يادگيري عاملها به واسطه بررسي ميزان تاثير گروهي از ويژگيها، بر اساس بيشترين جداپذيري که در بين داده ها ايجاد مي کنند، با سعي و خطا خواهد بود. اين جداپذيري مبتني بر روش جداپذيري فيشر و استفاده از ضريب همبستگي در جهت بيشينه کردن حداقل فاصله کلاسها مي باشد.

 
کلید واژه: فضاي ويژگي، عامل، يادگيري تقويتي، جداپذيري فيشر، ضريب همبستگي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 34   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی