برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی فرآیند توسعه محصول جدید از ایده یابی تا عرضه به بازار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اسماعيل پور رضا*,جباري مريم
 
 *گروه مديريت، دانشگاه گيلان
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي مديريت تكنولوژي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مدیریت تکنولوژی ایران، پارک فن آوری پردیس، دانشگاه علامه طباطبایی، سازمان صنایع هوا فضا
زمان:  1389دوره 4
 
چکیده: 

به دليل ايجاد تغييرات سريع در وضعيت رقبا، تکنولوژي و تمايلات مشتريان، شرکت نمي تواند همواره به محصولات موجود خود تکيه کند. مشتريان در جستجوي محصولات جديدتر و پيشرفته تر هستند و شرکت ها ناچارند محصولات جديدي توليد و عرضه کنند که جوابگوي نيازها، سليقه ها و انتظارات مشتريان باشد، به همين دليل هر شرکت به برنامه توسعه محصول جديد نياز دارد. متغير بودن قوانين رقابتي در دنياي کسب و کار، فرآيند ارائه محصول جديد به بازار را با اهميت خاصي جلوه داده است. در بسياري از صنايع، توانايي توسعه سريع، کارآمد و اثربخش محصول جديد مهمترين عاملي است که موفقيت آن را رقم مي زند. علي رغم توجه زيادي که به توسعه محصول جديد مبذول مي شود نرخ عدم موفقيت در مورد پروژه هاي توسعه محصول جديد همچنان بالاست. بر اساس بسياري از برآوردها، بيش از 95 درصد از کل پروژه هاي توسعه محصول جديد نمي توانند به يک بازده اقتصادي دست يابند. از اين رو، حجم قابل توجهي از تحقيقات بر چگونه اثربخش تر و کارآمدتر کردن فرآيند توسعه محصول جديد متمرکز است. اين مقاله به بررسي فرآيند توسعه محصول جديد و اهداف آن و ارائه روش هايي براي دستيابي به آن اهداف مي پردازد.

 
کلید واژه: تکنولوژي، تحقيق و توسعه، توسعه محصول، محصول جديد، فرآيند توسعه محصول جديد
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 1775   pdf-file
 











آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی