چکیده: شاتون های (دسته پیستون های) موتورهای احتراق داخلی از لحاظ شکل هندسی، دارای دو سوراخ استوانه ای دقیق با تعریف تلرانس های هندسی و ابعادی در حد چند میکرون هستند: اندازه گیری انحراف راستای محور دو سوراخ نسبت به هم اهمیت ویژه ای دارد. در این پروژه یک روش کاربردی کامپیوتری برای اندازه گیری و کنترل این انحراف ارائه شده است. روش ارائه شده به طور عملی اجرا گردیده است و در حال بهره برداری است. در این روش مختصات 16 نقطه از سوراخ های شاتن دریافت شده و پس از پردازش اطلاعات آنها، میزان انحراف محورها به کاربر اعلام می گردد.
کلیدواژگان:
|