برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات

عنوان:

نظرسنجی و محاسبه رضایتمندی مراجعان دستگاه های اجرایی استان



گروه تخصصی:  علوم انسانی

سازمان مجری:  واحد استان آذربایجان شرقی 

گروه پژوهشی: علوم اجتماعی

پژوهشگران: 
قراچورلو نجف (همکار طرح)
صداقت کامران (همکار طرح)

تاریخ خاتمه:  بهمن 1385

کارفرما: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی

خروجی طرح: 

نتایج طرح در قالب گزارش های مکتوب و لوح فشرده (CD) و در فرمت های نرم افزاریExcel ،Word  و Spss تحویل کارفرما شد.


نوع: کاربردی

 
تلفن: 8-3448607-0411

نشانی سازمان مجری: تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، جهاددانشگاهی
 

چکیده:

در سال‏های اخیر در وضعیتی که امکان تولید انبوه ناشی از توسعه شتابان فناوری و حضور رقبای متعدد در بازار، زمینه فزونی عرضه نسبت به تقاضا را فراهم کرده است، برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات، چاره‏ای جز جلب رضایت مشتری باقی نمانده است، سرمایه‏گذار، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات، نه از سر دلسوزی و ارزش مداری، بلکه از روی ناچاری و به عنوان یک راهبرد برای افزایش درآمد و سود، به جلب رضایت مشتری و فراگیری رموز دلبری روی آورده‏اند. در هر گوشه جهان که اقتصاد رقابتی فضای انحصاری را در هم می‏نوردد، نگرش مشتری مداری و جلب رضایت مشتری قانون اول کسب و کار تلقی شده و جریمه سرپیچی کنندگان از این قاعده حذف بی‏رحمانه از صحنه بازار است.
در این باره و در جهت رسیدن به اهداف عالیه دولت جمهوری اسلامی ایران در تکریم ارباب و رجوع، این طرح بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی، به دست محققان گروه پژوهشی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی با تعداد نمونه 34000 پرسشنامه در سطح شهرستان های تبریز، مرند، جلفا، سراب، اهر، میانه، بناب، و مراغه در دو مرحله به اجرا درآمد که در نهایت، پس از انجام تحلیل های لازم نتایج مورد نظر به تفکیک دستگاه های اجرایی و هر یک از شهرستان ها مشخص گردید و در اختیار کارفرما قرار گرفت.



کلیدواژگان:

 
 
Title:



Abstract:

Keyword(s):