چکیده: این طرح با معرفی منابع خطای دو «المان» مهم سیستم های کنترلی یعنی شتاب سنج و ژیروسکوپ، اثرات این خطاها را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد. به عبارت دیگر هدف طرح، ارزیابی خطای سرعت و خطای زاویه «Pitch» در انتهای فاز کنترلی آن می باشد. در حالت ساده این خطاها ناشی از خطاهای شتاب سنج و ژیروسکوپ می باشد. خلاصه ای از فعالیت های انجام شده و نتایج حاصل: در این طرح ابتدا عوامل مختلفی که باعث ایجاد خطا در شتاب سنج و ژیروسکوپ می شوند ذکر گردیده و هر عامل جداگانه مورد بحث قرار گرفته است، سپس با ساختن یک مدل فیزیکی و برنامه کامپیوتری و با در دست داشتن ضرایب خطا که با تست کردن شتاب سنج و ژیروسکوپ به دست می آورند مقدار خطای سرعت و زاویه «Pitch» بعد از گذشت زمان مشخصی، محاسبه گردیده است.
|