چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان سال اول ابتدایی است. این پژوهش که یک پژوهش پس رویدادی (علی-مقایسه ای) است، آزمون مهارت های روانی حرکتی لینکلنازرتسکی و پرسشنامه رفتار سازشی بر روی 320 دانش آموز کلاس های اول، دوم و سوم دبستان که 160 نفر آموزش پیش دبستانی دیده و 160 نفر فاقد آموزش پیش دبستانی بودند، اجرا گردید و نتایج مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.
یافته های این پژوهش نشان داد که بین دو گروه در متغیر مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی به طور کلی تفاوت معنی دار وجود نداشت. همچنین با وجود اینکه بین دختران و پسران آموزش دیده در مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی تفاوت معناداری وجود نداشت ولی بین دختران و پسران آموزش ندیده در این دو متغیر تفاوت معناداری مشاهده شد.
|