چکیده: طرح حاضر که در پی تعیین سطح مشکلات حرفه ای و خانوادگی و ویژگی های تعامل این دو نقش در میان زنان شاغل در سازمان آموزش و پرورش بوده است، روش گردآوری داده ها پیمایشی (SURVAY) بوده و از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید، تعداد حجم نمونه 330 نفر از شاغلین زن در آموزش و پرورش استان گیلان بودند که از طریق فرمول کوکران به طور تصادفی انتخاب شدند. شیوه نمونه گیری در این طرح به صورت خوشه ای و چندمرحله ای بود که در این بخش از آزمون های کای اسکوئر، ضریب همبستگی کرامرز V، ضریب کندال TAVB و آزمون سامرز استفاده شد. نتایج حاصل از انجام تحقیقات نشان داد که بین ارتباط نقش حرفه ای با نقش خانوادگی زنان شاغل در آموزش و پرورش ارتباط معنی داری وجود دارد.
|