برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1382 , دوره  - , شماره  14 ; از صفحه 63 تا صفحه 70 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش معماري و بي ارزشي ارزش ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
ورود جهان به روزگار پست مدرن و كم رنگ شدن تمامي اصول و ارزش هاي پيشين، اعم از سنتي و مدرن، و سركشي حقيرترين باورها و پندارها در برابر اصيل ترين آنها، آموزش معماري را در برابرمعظمي فلسفي قرار داده است: “ در روزگار بي‌ارزشي ارزش‌ها، وظيفه مدرسه معماري چيست و آموزش كدام اصول و مباني را بايد در دستور كار خويش قرار دهد؟“ اين مقاله ابتدا به تشريح زمينه‌هاي لازم جهت تحقق “آموزش معماري“و نيز“ پرورش معمار“ پرداخته و در اين رابطه بنيادهاي“معماري پيشين“ و “معماري امروز“ ايران را در چهار راستاي “كارايي“، “پايايي“،“زيبايي“ و “والايي“ مورد تحليل و مقايسه قرار مي‌دهد. آنگاه با تلاشي جهت يافتن پاسخ اين سئوال كه: مدرسه معماري بايد“معماري“ بسازد يا “معمار“؟، ادامه يافته و ضمن تشريح وظيفه مدرسه معماري در اعطاي “توانش“، “دانش“ و “بينش“ به شاگرد، گذر از يه منزل “تزكيه“، “تعليم“ و “حكمت“ را جهت تربيت معمار پيشنهاد مي‌نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجت، ع. (1382). آموزش معماری و بی ارزشی ارزش ها. هنرهای زیبا, -(14), 63-70. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=965



Vancouver : کپی

حجت عیسی. آموزش معماری و بی ارزشی ارزش ها. هنرهای زیبا. 1382 [cited 2021June22];-(14):63-70. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=965



IEEE : کپی

حجت، ع.، 1382. آموزش معماری و بی ارزشی ارزش ها. هنرهای زیبا, [online] -(14), pp.63-70. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=965.



 

 
بازدید یکساله 670 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی