برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ويژگيهاي طرح برنامه درسي دانشگاههاي مجازي ايران و مقايسه آن با الگوي راهنماي طراحي برنامه درسي دانشگاه مجازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش بررسي و شناسايي ويژگيهاي طرح برنامه درسي دانشگاههاي مجازي ايران و مقايسه آن با الگوي راهنماي طراحي برنامه درسي دانشگاه مجازي بود. در اين پژوهش از بين دانشگاههاي مجازي ايران دانشکده مجازي علوم حديث، مرکز آموزش الکترونيکي دانشگاه علم و صنعت و مرکز آموزشهاي الکترونيکي و آزاد دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به صورت نمونه گيري هدفمندانه و در دسترس انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات مربوط به طرح برنامه درسي اين سه دانشگاه نيز از دو روش مصاحبه با آگاهان کليدي و بررسي سامانه مديريت يادگيري استفاده شد. داده هاي به دست آمده با استفاده از شيوه هاي تحليل کيفي بررسي و تحليل شدند. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد که در طرح برنامه درسي سه دانشگاه مجازي ايران به عوامل اثرگذار بر برنامه درسي دانشگاه مجازي توجه نشده است. برخي از عناصر برنامه درسي اين دانشگاهها مانند رويکرد تدوين هدفها، شکل ارايه محتوا، تعيين فعاليتهاي يادگيري و شيوه هاي ارزشيابي مطابق با الگوي راهنما تدوين نشده است. همچنين، در تدوين و طراحي عناصر ديگر برنامه درسي همچون مواد و منابع يادگيري، انتخاب راهبردهاي تدريس، زمان و فضا به اصول و نمونه ها مطابق الگوي راهنما توجه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سراجی، ف.، و عطاران، م.، و علی عسگری، م. (1387). ویژگیهای طرح برنامه درسی دانشگاههای مجازی ایران و مقایسه آن با الگوی راهنمای طراحی برنامه درسی دانشگاه مجازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, 14(4 (50)), 97-118. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89653



Vancouver : کپی

سراجی فرهاد، عطاران محمد، علی عسگری مجید. ویژگیهای طرح برنامه درسی دانشگاههای مجازی ایران و مقایسه آن با الگوی راهنمای طراحی برنامه درسی دانشگاه مجازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1387 [cited 2021November29];14(4 (50)):97-118. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89653



IEEE : کپی

سراجی، ف.، عطاران، م.، علی عسگری، م.، 1387. ویژگیهای طرح برنامه درسی دانشگاههای مجازی ایران و مقایسه آن با الگوی راهنمای طراحی برنامه درسی دانشگاه مجازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, [online] 14(4 (50)), pp.97-118. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=89653.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 869 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی