نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1387 , دوره  9 , شماره  1 ; از صفحه 143 تا صفحه 156 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک هاي شناختي و پيشرفت دانش آموزان در دروس رياضي و شيمي در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر در مقايسه با محيط سنتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه سبک هاي شناختي دانش آموزان در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر (مدارس هوشمند) و پيشرفت آنها در دروس رياضي و شيمي، در مقايسه با محيط سنتي صورت گرفته است. متغير مورد نظر پژوهشگر، سبک هاي شناختي (کلامي - تصويري و کل گرا - تحليلي). بر اساس مدل رايدينگ مورد بررسي قرار گرفته است. نمونه اين تحقيق شامل 321 دانش آموز سال دوم دوره دبيرستان (رشته هاي علوم تجربي و رياضي) از مناطق 4 و 7 تهران است. به منظور کنترل عوامل مرتبط با پيشرفت درسي دانش آموزان، همتاسازي بر اساس متغيرهاي انگيزش دروني و هوش صورت گرفته است. تحليل يافته هاي اين پژوهش با استفاده از مدل لگاريتم خطي، نشان مي دهد که دانش آموزان داراي سبک شناختي کلامي در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر در مقايسه با محيط عادي عملکرد بهتري در درس رياضي داشته اند. اما در مورد درس شيمي تفاوتي معناداري بين دو محيط به دست نيامد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شهامت، ف.، و کدیور، پ.، و فرزاد، و. (1387). رابطه سبک های شناختی و پیشرفت دانش آموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی. مطالعات تربیتی و روان شناسی, 9(1), 143-156. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=78804



Vancouver : کپی

شهامت فاطمه، کدیور پروین، فرزاد ولی اله. رابطه سبک های شناختی و پیشرفت دانش آموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی. مطالعات تربیتی و روان شناسی. 1387 [cited 2022May18];9(1):143-156. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=78804



IEEE : کپی

شهامت، ف.، کدیور، پ.، فرزاد، و.، 1387. رابطه سبک های شناختی و پیشرفت دانش آموزان در دروس ریاضی و شیمی در محیط یادگیری با کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط سنتی. مطالعات تربیتی و روان شناسی, [online] 9(1), pp.143-156. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=78804.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1148 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی