6 SID.ir | بررسي اثر بخشي سازماني مدارس آموزش و پرورش شهر اصفهان (آزمون مدل AGIL پارسونز)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر بخشي سازماني مدارس آموزش و پرورش شهر اصفهان (آزمون مدل AGIL پارسونز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اثر بخشي سازماني موضوعي اصلي در نظريه هاي سازماني است و يكي از ملاك هاي ارزيابي عملكرد سازماني به شمار مي رود. با توجه به اهميت و نقش آموزش و پرورش در جامعه، اين پژوهش سعي در تحليل اثربخشي سازماني مدارس خواهد داشت.
اين پژوهش حاضر به تعريف، نظريه و تحقيق اثر بخشي سازماني مدرسه با تكيه بر رويكرد تركيبي توجه دارد. در اين راستا از مدل نظري كاركردهاي چهارگانه ضروري نظام اجتماعي پارسونز
(AGIL) استفاده خواهد شد. پس از بررسي نظريات پنجگانه و تحقيقات داخلي و خارجي انجام شده، مولفه هاي چهارگانه پارسونزي اثربخشي مدرسه، شامل نوآوري (A)، تعهد سازماني، (G) رضايت شغلي (I) و سلامت سازماني (روحيه) (L) مورد توجه قرار خواهد گرفت. هدف عمده تحقيق، آزمون مدل AGIL پارسونز براي تحليل اثر بخشي سازماني مدرسه در سطح معلمان است و افزون بر آن، سعي در بررسي موضوع در ميان مدارس دخترانه و پسرانه و هم چنين نواحي پنجگانه شهر اصفهان دارد. روش تحقيق پيمايشي و ابزار تحقيق با استفاده از پرسشنامه هاي استاندارد و معتبر استفاده و اطلاعات آن از ميان 300 معلم دبيرستان هاي دولتي دخترانه و پسرانه نواحي پنجگانه شهر اصفهان در سال تحصيلي 83-1382 جمع آوري شده است كه براي كدبندي، استخراج و تحليل هاي آماري، از برنامه كاميپوتري SPSS.11 در محيط Windows استفاده مي شود. روش هاي آماري شامل تحليل يك متغيره (شاخص هاي آمار توصيفي)،‌ دو متغيره (آمار آزمون t، ضريب همبستگي r پيرسون، تحليل واريانس يك راهه) و تحليل چندمتغيره (تحليل عاملي) خواهد بود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 604
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی