برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1386 , دوره  37 , شماره  1 ; از صفحه 57 تا صفحه 71 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير به كارگيري راهبردهاي فراشناختي و شناختي در بهبود انشاي دانش آموزان با اختلالات يادگيري در مقطع ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مطالعه حاضر اثر راهبردهاي شناختي و فراشناختي در بهبود انشاي دانش آموزان با اختلالات يادگيري را بررسي مي كند. مجموعه روش هاي مداخله اي انگلرت (1990) به عنوان معرفي از درمان شناختي و فراشناختي در اين پژوهش در نظر گرفته شده است. شصت و يك نفر از دانش آموزان با اختلالات يادگيري (31 نفر در گروه گواه، و 30 نفر در گروه آزمايشي) به عنوان گروه نمونه انتخاب شد كه از جامعه دانش آموزان در 5 مدرسه ابتدايي شهر نجف آباد اصفهان به طور تصادفي انتخاب گرديد. وضعيت بيان نوشتاري (انشا) دانش آموزان با پرسشنامه اي كه توسط پژوهشگران با استفاده از مدل انگلرت براي همين منظور ساخته شده بود مورد سنجش و اندازه گيري قرار گرفت. تحليل آماري داده ها نشان داد كه گروه‌ آزمايشي به طور معني داري در بيان نوشتاري (انشا) پس از به كارگيري مداخله شناختي و فراشناختي پيشرفت كرده بودند (P<0.01). تحليل ها همچنين نشان داد كه اثرات درمان در طول زمان حفظ و نگهداري شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 222
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی