3 SID.ir | تاثير يادگيري مشاركتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي رياضي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري مشاركتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

رويكرد يادگيري مشاركتي در دهه حاضر از نظرگاه هاي مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسي اين نظرگاه ها منجر به ارايه الگويي شده كه در تحقيق حاضر (شبه تجربي) به اجرا درآمده است. جامعه تحقيق دانش آموزان پايه پنجم نواحي هفتگانه شهر مشهد بوده است. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي، تعداد 132 نفر انتخاب شدند. آزمون رشد و مهارت هاي اجتماعي (محقق ساخته) و آزمون پيشرفت تحصيلي رياضي (معلم ساخته) ابزارهاي اساسي تحقيق بوده اند. به منظور تجزيه و تحليل يافته ها از تحليل واريانس استفاده شده است. نتايج حاكي از تاثير قابل توجه روش يادگيري مشاركتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي رياضي دختران و پسران بوده است. نتايج تحقيق با بسياري از نظرگاه هاي ارايه شده و تحقيقات انجام شده همخواني دارد. به منظور اجراي موثر روش يادگيري مشاركتي همكاري نويسندگان كتاب هاي درسي، تصميم گيرندگان آموزشي، معلمان و والدين ضروري است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 375
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی