5 SID.ir | رابطه بين پيشرفت تحصيلي در زبان انگليسي و ويژگي هاي شخصيتي استعدادهاي درخشان دانشگاه اصفهان

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين پيشرفت تحصيلي در زبان انگليسي و ويژگي هاي شخصيتي استعدادهاي درخشان دانشگاه اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از اجراي اين تحقيق، بررسي علل عدم پيشرفت متناسب با استعداد دانشجويان درخشان در زبان انگليسي و ارتباط اين عدم پيشرفت با ويژگي هاي شخصيتي ايشان بوده است. بدين منظور يك گروه نمونه از بين دانشجويان درخشان دانشگاه اصفهان و گروهي ديگر از بين دانشجويان عادي همين دانشگاه به طور تصادفي انتخاب گرديد. مقايسه نمرات زبان انگليسي دانشجويان دو گروه در كنكور ورودي دانشگاه نشان داد كه دانشجويان درخشان به زبان انگليسي بهتر از دانشجويان عادي بودند. سپس براي بررسي ميزان پيشرفت دو گروه در زبان انگليسي نمرات پايان ترم اول تحصيلي ايشان كه از درس زبان انگليسي عمومي دريافت نموده بودند مورد استفاده قرار گرفت. مقايسه نمرات دو گروه نشان داد كه اگرچه باز هم دانشجويان درخشان از نظر دانش زباني بهتر از دانشجويان عادي بودند اما پيشرفت گروه درخشان كمتر از گروه عادي بوده است. براي يافتن علت اين مساله آزمون هاي سنجش خلاقيت، شخصيت، هوش و پرسشنامه فردي اجرا گرديد. تجزيه و تحليل هاي نشان داد كه پيشرفت در زبان انگليسي فقط با هوش داراي همبستگي مثبت معني دار است و با ديگر و با ويژگي هاي شخصيتي همبستگي ندارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 55
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی