برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1386 , دوره  11 , شماره  43 ; از صفحه 185 تا صفحه 223 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير الگوي زنجيره تامين بر بهبود كيفيت ارايه خدمات به مشتريان و تدوين مولفه هاي اصلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، بررسي وضعيت فعلي زنجيره تامين كالا در سازمان به منظور نمايان ساختن نقاط ضعف و قوت آن از يك طرف و مقايسه آن با شرايط به كارگيري الگوي زنجيره تامين مبتني بر رويكرد SCM و تاثيرات آن بر بهبود كيفيت ارايه خدمات و همچنين كاهش هزينه هاي موجودي و تعميم نتايج به ديگر سازمان هاي تداركاتي از طرف ديگر است. بدين منظور ابتدا در مقاله حاضر يک سازمان تدارکاتي به عنوان نمونه انتخاب شده و مورد بررسي قرار گرفته است. پيشينه و مباني نظري زنجيره تامين و مديريت آن با هدف شناسايي مولفه هاي تاثيرگذار بر «بهبود كيفيت ارايه خدمات» و «كاهش هزينه هاي موجودي» بررسي شده و سپس اين مولفه ها در قالب چارچوب نظري پژوهش و نظرات خبرگان استخراج گرديده است. داده هاي پژوهش با طراحي و تنظيم پرسشنامه بر مبناي طيف ليكرت و در دو بخش داده هاي جمعيت شناختي و داده هاي اختصاصي در قالب 50 مولفه در جامعه آماري نمونه، جمع آوري، دسته بندي و بر اساس فرضيه هاي پژوهش، با استفاده از آمار توصيفي و آمار استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. براي اولويت بندي تاثيرگذاري مولفه ها از روش TOPSIS بهره گرفته شده است. نتايج حاصل از اين پژوهش بر تاييد فرضيه ها دلالت دارد و اولويت تاثيرگذاري متغيرها نيز به ترتيب شناسايي شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رجب زاده قطری، ع.، و خدیور، آ.، و کاظمی، ع. (1386). بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی. پژوهشنامه بازرگانی, 11(43), 185-223. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67610



Vancouver : کپی

رجب زاده قطری علی، خدیور آمنه، کاظمی عبدالعظیم. بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی. پژوهشنامه بازرگانی. 1386 [cited 2021August03];11(43):185-223. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67610



IEEE : کپی

رجب زاده قطری، ع.، خدیور، آ.، کاظمی، ع.، 1386. بررسی تاثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارایه خدمات به مشتریان و تدوین مولفه های اصلی. پژوهشنامه بازرگانی, [online] 11(43), pp.185-223. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67610.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 272 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی