مشخصات مقاله عنوان نشریه: (شنوايي شناسي) auditory and vestibular research اطلاعات شماره: 1386 , دوره 16 , شماره 1 (پياپي 27) ; از صفحه 1 تا صفحه 9 . عنوان مقاله: ارزشيابي دروني گروه شنوايي شناسي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي تهران نویسندگان: صدايي مهين*, عادل قهرمان منصوره, محمدخاني قاسم, فتاحي جميله, ساروق فراهاني سعيد, روح بخش نعمت اله, احمدي مهناز, فرزيان پور فرشته آدرس: * گروه آموزش شنوایی شناسی، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران چکیده: زمينه و هدف: ارزشيابي به طور عمده سنجش شايستگي است. ارتقا كيفي آموزش، پژوهش، بهداشت و نيز درمان توانبخشي از مهمترين وظايف مسولان گروهها است. بهبود سطح آموزشي دانشجويان شنوايي شناسي از نظر علمي و عملي، هدف غايي اين رشته كه خدمت رساني به جامعه از بعد شنوايي و تعادل است را تامين مي كند. هدف از اين بررسي، ارزيابي نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدهاي گروه شنوايي شناسي راههاي مرتفع ساختن ضعف ها و تهديدها است.روش بررسي: اين مطالعه مقطعي توصيفي روي نمونه هاي مورد ارزيابي يعني دانشجويان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد، اعضا هيات علمي و مدير گروه (در 9 حوزه تحت عنوان ساختار سازماني مديريت، برنامه هاي آموزشي، فرآيند تدريس و يادگيري، دانشجويان، فضاها و تجهيزات آموزشي، دانش آموختگان، هيات علمي، پژوهش و درمان) انجام شده است. اطلاعات حوزه هاي مورد ارزيابي توسط پرسشنامه جمع آوري گرديد. نتايج برحسب درصد بيان گرديد.يافته ها: در اين مطالعه بالاترين امتياز (4.54 از 5) را در حوزه درمان و كمترين امتياز (3.39) را در حوزه فضاها و امكانات آموزشي كسب نمود. امتيازات كسب شده در حوزه هاي 9 گانه به ترتيب: ساختار سازماني و مديريت 4.36 (87.31 درصد)، دوره هاي آموزشي و برنامه درسي 4.17 (83.58 درصد)، فرايند تدريس و يادگيري 4.01 (80.26 درصد)، دانشجويان 3.43 (68.6 درصد)، فضاها و تجهيزات از سه ديدگاه دانشجويان كارشناسي، كارشناسي ارشد و هيات علمي 3.60 (72.11 درصد)، دانش آموختگان 3.60 (72.03 درصد)، هيات علمي 4.03 (80.6 درصد)، پژوهش 3.52 (70.4 درصد) و درمان و كيفيت آن 4.54 (90.8 درصد) بود. به اين ترتيب عامل اصلي كه گروه مي باشد از 9 حوزه مورد ارزشيابي 3.89 از 5 (77.88 درصد) را بدست آورد.نتيجه گيري: در اين بررسي گروه شنوايي شناسي در وضعيت مطلوب قرار دارد. در صورت توجه به نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهديدهاي گروه به نظر مي رسد بتوان اين وضعيت را به بسيار مطلوب تبديل نمود. کلید واژه: ارزيابي دروني(Q2)گروه شنوايي شناسي(Q3)ارزشيابي(Q2)ارتقا كيفيت(Q3)اعتباربخشي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: مدیریت کیفیت جامعخدمات آموزشیکمیتتضمین کیفیتپرستاریتدریس اثربخشدانشگاهتدریس ارجاعات: رويكرد مناسب ارزيابي دروني براي ارتقاي مستمر كيفيت گروه هاي آموزشي در دانشگاه هاي علوم پزشكياعتباربخشي: راهكاري براي تضمين و ارتقاي كيفيت آموزش پزشكيارزيابي دروني گروه هاي آموزشي دانشكده مديريت و اطلاع رساني پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهانارزيابي دروني در گروه بيماري هاي كودكان دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهرانارايه الگويي براي اعتباربخشي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي شيوع اختلالات شنوايي در بين كودكان 6-3 سال مهدهاي كودك تحت پوشش سازمان بهزيستي استان تهرانارزيابي دروني گروه بهداشت عمومي دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي سمنان ارزشيابي دروني گروه گفتاردرماني دانشگاه علوم پزشکي تهرانارزيابي دروني گروه آموزشي اپيدميولوژي و آمار زيستي دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تهرانيك الگو براي ارزشيابي دروني دانشكده هاي پرستاري مقالات همایشی مرتبط: بررسی میزان آستانه شنوایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزواربررسی ارتباط افت شنوایی و درصد معلولیت شنوایی ناشی ازکار با سن درکارگران صنعت نجاری استان قمارزشیابی دوره های آموزشی اعضای هیات علمی و کارکنان در آموزش عالیبررسی کیفیت اجرای طرح ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه شهیدبهشتیمطالعه روش های ارزشیابی دروس نظری و عملی دانشجویان کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 217 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی