برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي جايگاه كتابدار و كتابخانه در آموزش و پرورش ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

كتابخانه آموزشگاهي در همه مقاطع تحصيلي عنصري اساسي در فرايند آموزش است. كتابخانه آموزشگاهي نهادي زنده و پوياست كه در آن فرايند شناسايي، گردآوري، سازمادهي و اشاعه اطلاعات مديريت انجام مي گيرد. مديريت اطلاعات يكي از مهارت هاي بالقوه كتابداران در فرايند مديريت دانش است. مشاور اطلاعاتي يا كتابدار، حلقه اي از زنجيره ارتباط علمي ميان دانش آموز و معلم است. كتابدار با گزينش مناسبترين منابع و با ايجاد مجموعه اي سازمان يافته و منضبط، امكان دسترسي به اطلاعات مورد نياز را در مدت زمان مناسب فراهم مي آورد. نقش فعال كتابخانه و كتابدار در انتقال اطلاعات سازمان يافته، ضرورت توجه به اين عوامل اطلاعاتي را در آموزش و پرورش پررنگ مي كند. اين مقاله به بررسي موقعيت و جايگاه كتابخانه و كتابدار در آموزش و پرورش ايران مي پردازد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سالمی، ن. (1386). بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. تعلیم و تربیت, 23(2 (مسلسل 90)), 153-167. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67560



Vancouver : کپی

سالمی نجمه. بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. تعلیم و تربیت. 1386 [cited 2021September25];23(2 (مسلسل 90)):153-167. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67560



IEEE : کپی

سالمی، ن.، 1386. بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. تعلیم و تربیت, [online] 23(2 (مسلسل 90)), pp.153-167. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67560.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی