برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1386 , دوره  6 , شماره  20 ; از صفحه 109 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

تاملي بر هم نشيني ادبيات كودك و فلسفه در برنامه فلسفه براي كودكان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز مطالعات ادبیات کودک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 

هرچند نهضت فلسفه براي كودكان در پيشبرد برنامه هاي خويش، همواره از ادبيات كودك سود برده، اما هيچ گاه تاملي نظري بر اين مفهوم نداشته است. عمده بحث هاي صاحب نظران اين نهضت، درباره مفاهيم كودك، فلسفه و نظريه تربيتي بوده است و ادبيات صرفا ابزاري در نظر گرفته شده كه مقصدي جز خودش – در اينجا تربيت تفكر فلسفي – دارد. مقاله حاضر در پي آن است كه در تعامل مفاهيم كودكي و فلسفه، جايي را نيز به ادبيات كودك اختصاص دهد و رابطه سه مفهوم را - به جاي دو مفهوم- تحليل كند و در نهايت در جست و جوي و رويكرد باشد كه همزمان با پرورش تفكر فلسفي كودكان، بر ماهيت و هويت مستقل ادبيات نيز ارج گذارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خسرونژاد، م. (1386). تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان. نوآوری های آموزشی, 6(20), 109-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67212



Vancouver : کپی

خسرونژاد مرتضی. تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان. نوآوری های آموزشی. 1386 [cited 2021July25];6(20):109-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67212



IEEE : کپی

خسرونژاد، م.، 1386. تاملی بر هم نشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان. نوآوری های آموزشی, [online] 6(20), pp.109-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=67212.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 222 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی