برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش و کاربرد مدل هنگرفورد در آموزش محيط زيست (Infusion, Defusion)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

جلوگيري از زوال و نابودي محيط زيست نيازمند ابزارهاي مناسب به منظور دستيابي به توسعه پايدار است.
در اين زمينه ابزارهاي متعددي از قبيل «قوانين زيست محيطي»، ضميري، ارزيابي اثرات زيست محيطي، مطرح شده است و آموزش محيط زيست به عنوان موثرترين و قوي ترين شاخص ها در افزايش و ارتقا، آگاهي هاي جامعه قلمداد مي شود.
در اين راستا نوع روش ها، ساماندهي مناسب محتوي، طرح و اجراي آموزش در نظام هاي آموزش رسمي و غير رسمي مورد عنايت ويژه مسوولين و دست اندرکاران امر آموزش بوده است.
در اين مقاله نويسنده با عنايت به حساسيت امر آموزش دو مدل هنگرد ""infusion و "Defusion" را در محتواي برنامه درسي فني مهندسي در بعد زيست محيطي مورد مقايسه قرار داده و چگونگي کاربرد اين دو مدل را با عنايت به محاسن و معايب آن در کل محتواي آموزش فني بررسي نموده است و به اين نتيجه مي رسد که مدل ""infusion بهتر مي تواند با توجه به اهداف آموزش زيست محيطي تاثير گذار و کاربردي باشد و در مسير پايداري و حفظ محيط زيست ياري رساند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 121
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی